- Objednejte do 10:30, doručíme následující pracovní den
- Doručení zdarma od 3000 Kč (bez DPH)
- Zákaznická linka 800 300 303
I. Předmět úpravy
Předmětem těchto obchodních podmínek (dále jen OP) společnosti JACOBS DOUWE EGBERTS CZ s.r.o., IČ: 45245738, DIČ: CZ45245738, se sídlem Pujmanové 1753/10a, 140 00 Praha 4, bankovní spojení: ČSOB, č. ú. 17808583/0300, - divize JDE Professional (dále jen prodávající), je úprava základních podmínek, za kterých bude prodávajícím dodáváno zboží kupujícímu, jakož i práva a povinnosti obou smluvních stran. OP jsou vypracovány v souladu s § 1751 zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník, v platném znění (dále jen „ObčZ“).
Kupujícím podle těchto OP může být pouze podnikatel.
II. Objednávka zboží a uzavření kupní smlouvy
Předmětem koupě je zboží prodávajícího, které je uvedeno v nabídce prodávajícího (nabídce v e-shopu, katalogu či individuální nabídce). Nabídka obsahuje především výrobní (objednávková) čísla, názvy výrobků, popis základního obchodního balení a prodejní ceny bez DPH.
Zboží z nabídky lze objednávat pouze v ucelených kartonech/boxech.
Kupující může zadat objednávku následujícími způsoby:
ve spolupráci s obchodním zástupcem prodávajícího, který objednávku sepíše a oprávněný zástupce kupujícího ji potvrdí svým podpisem.
Písemnou formou oprávněným zástupcem kupujícího – e-mail: kava@JDECoffee.com.
Telefonicky, na základě telefonického prodeje uskutečňovaného oprávněnou osobou za strany prodávajícího, bezplatná linka 800300303.
Prostřednictvím e-shopu, platí pouze pro zákazníky s aktivním účtem.
Prodávající si vyhrazuje právo objednávku kupujícího odmítnout. Důvodem odmítnutí může být zejména aktuální nedostupnost zboží, existence splatných a dosud neuhrazených závazků kupujícího vůči prodávajícímu, nebo jiná relevantní skutečnost. Prodávající je rovněž oprávněn odmítnout objednávku v případě zjevné chyby v nabídkovém listu, zejména pokud se jedná o chybu v ceně, množství nebo objemu zboží.
Kupující bere na vědomí, že objednávku zboží lze učinit pouze na základě těchto OP; použití obchodních či jiných podmínek kupujícího se tímto vylučuje, ledaže se smluvní strany výslovně dohodnou jinak.
Odesláním objednávky ještě nedochází k uzavření kupní smlouvy; kupní smlouva je uzavřena za předpokladu, že dojde k potvrzení objednávky ze strany prodávajícího. Potvrzení objednávky je zasláno na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce, popř. v nastavení účtu kupujícího (v případě koupě zboží prostřednictvím e-shopu).
Kupující je povinen oznámit prodávajícímu písemně na e-mail: info-cs@JDECoffee.com, nebo dopisem na adresu JDE Professional, veškeré změny v názvu firmy, obchodní adrese či změnu IČ, DIČ, č. účtu, a to nejpozději týden před tím, než nabydou účinnost.
III. Kupní cena a náklady na dopravu
Kupní cena dodávaného zboží je určena ceníkem prodávajícího v nabídce, platným v době sjednaného termínu dodávky zboží kupujícímu. Prodejní cena představuje cenu zboží a nezahrnuje náklady na dopravu zboží kupujícímu. Ceny v ceníku jsou v Kč bez DPH. DPH bude připočítávána na každé faktuře k výsledné celkové ceně po všech slevách, na které má kupující případný nárok.
Cena za dopravu je 100 Kč včetně DPH v případě, že hodnota objednávky je nižší než 3 000 Kč bez DPH. V případě, že hodnota objednávky je vyšší než 3 000 Kč bez DPH, doprava je zdarma.
Faktura je zasílána kupujícímu elektronicky na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce, popř. v nastavení účtu kupujícího (v případě koupě zboží prostřednictvím e-shopu).
Kupující se zavazuje zaplatit fakturovanou částku tak, aby platba byla připsána na účet prodávajícího nejpozději do data splatnosti příslušné faktury.
V případě prodlení s úhradou faktury je kupující povinen uhradit 0,2% z neuhrazené částky za každý započatý den prodlení.
IV. Dodání zboží
Prodávající se zavazuje dodat zboží kupujícímu ve lhůtě a na místo určené v potvrzené objednávce. V případě, že v objednávce není stanovena lhůta dodání, tak prodávající dodá zboží zpravidla do 7 dnů od data převzetí objednávky u čajů a kávy.
Vlastnické právo a nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího okamžikem:
Předání zboží prvnímu dopravci k přepravě pro kupujícího,
Předání zboží kupujícímu na sjednaném místě dodání – přeprava vozidlem smluvního dopravce prodávajícího.
Prodávající spolu se zbožím předá dodací list. V dodacím listu je uvedena specifikace zboží, množství a cena předávaného zboží, doba a místo dodání.
Jestliže kupující z jakéhokoliv důvodu odmítne zboží přijmout, je povinen učinit veškerá opatření k uchování zboží, tj. zejména zboží dobře uskladnit. V případě neoprávněného odmítnutí dodávky má prodávající právo požadovat na kupujícím náhradu škody za ztráty, které toto odmítnutí způsobilo.
V. Odpovědnost za vady
Prodávající poskytuje na zboží záruku do konce doby jeho životnosti (viz. doba spotřeby, doba min. trvanlivosti.) Životnost výrobků je vyznačena na jednotlivých obalech.
Zboží má vady v případě, když není dodáno v požadovaném množství, jakosti, provedení a v obalech potřebných k uchování a ochraně zboží. Za vady se považují rovněž vady v dokladech nutných k užívání zboží.
Kupující se zavazuje prohlédnout zásilku obsahující zboží ihned při převzetí a případné zjevné vady zásilky (tj. zjevné poškození či ztráta části zásilky) uplatnit přímo u přepravce zásilky, a to ve formě zápisu do přepravního dokladu přepravce; kupující v takovém případě informuje bez zbytečného odkladu prodávajícího o takovéto skutečnosti a zašle prodávajícímu veškeré podklady (kopii přepravního dokladu a pořízené fotografie) dokládající zjevné vady zboží (vč. chybějícího množství). Vady, které mohou být zjištěny až při vynaložení dostatečné péče (např. na základě testování zboží) nebo vady, které se vyskytnou v záruční době, je kupující povinen uplatnit u prodávajícího ve lhůtě do 5 pracovních dnů ode dne zjištění vady zboží, popř. vytknutí takovéto vady ze strany spotřebitele. Jakákoliv vada dodaného zboží může však být u prodávajícího uplatněna nejpozději do doby použitelnosti (min. trvanlivosti) zboží (případně do uplynutí záruční doby, je-li určena záruční doba delší).
Druhy vad zboží:
Vady jakosti – kupující uvede, jak se závada projevuje a vadné zboží vrací vždy s originálním obalem, na kterém je zřetelně vyznačeno datum výroby. S odstřiženým vyznačením data výroby nebude reklamace uznána.
Vadné obaly – obaly se vracejí vždy s obsahem
Chybějící množství – kupující je povinen provést 100% hmotnostní přejímku transportního balení (tj. kartonu, apod.) Pokud hmotnost neodpovídá nadepsané hodnotě, je nutné neporušené transportní balení (karton apod.) vrátit zpět prodávajícímu. V případě, že budou vráceny prázdné obaly, reklamace nebude uznána.
Veškeré reklamované vady musí být řádně popsány a je nezbytné, aby kupující uvedl všechny podstatné náležitosti pro identifikaci dodávky, tj.:
- jméno, firmu a odběratelské číslo
- číslo dodacího listu/dokladu o platbě (popřípadě číslo faktury)
- datum dodání / převzetí zboží
- druh zboží
- reklamované množství
- důvod reklamace
Reklamované zboží je předáno příslušnému obchodnímu zástupci případně smluvnímu dopravci prodávajícího společně s příslušným formulářem, ve kterém jsou uvedeny všechny potřebné údaje. Zpětné převzetí vadného zboží musí být potvrzeno řidičem vozidla, který veze zboží zpět.
O reklamaci se rozhoduje nejpozději do 7 dnů, je-li reklamace složitější (v případě potřeby odborného posouzení) nejpozději do 30 dnů.
Za uznané reklamace se dodává náhradní zboží, popřípadě jsou nároky kupujícího řešeny opravným daňovým dokladem.
Reklamace vyřizuje příslušný obchodní zástupce.
VI. Závěrečná ustanovení
Aktuálně platné OP jsou zveřejněny na internetových stránkách JDE Professional (jdeprofessional.cz).
Kupující bere na vědomí, že prodávající je oprávněn jednostranně měnit tyto OP. Prodávající zveřejní svůj záměr změny OP spolu se zněním nových OP minimálně 30 kalendářních dní před nabytím jejich platnosti na svých internetových stránkách. Kupující má právo v případě, že nesouhlasí s navrhovanou změnou OP, písemně vypovědět spolupráci s prodávajícím nejpozději do posledního dne platnosti původních OP. Výpovědí spolupráce z důvodu změny OP ze strany kupujícího, nezanikají prodávajícímu nároky vzniklé se spolupráce před doručením výpovědi. V případě, že kupující spolupráci nevypoví, dává tím prodávajícímu souhlas s přijetím nových OP v plném rozsahu. V případě, že prodávající na svých internetových stránkách nezveřejní úmysl změny OP dle předchozích vět, řídí se obchodní vztahy vždy dle OP platných ke dni vzniku objednávky.
Prodávající shromažďuje, zpracovává a uchovává osobní údaje kupujících jakožto svých zákazníků, ať už současných nebo minulých či potenciálních, a to za účely, způsobem, v rozsahu, na dobu a za podmínek uvedených v Informaci o nakládání s osobními údaji zákazníků JDE - divize JDE Professional. Kupující bere takové zpracování osobních údajů prodávajícím na vědomí.
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě kupní smlouvy nebo v její souvislosti, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Místně příslušným soudem je soud dle sídla prodávajícího.
Neuplatní se na kupní smlouvu ustanovení § 557 ObčZ (pravidlo výkladu k tíži toho, kdo použil jako první výraz umožňující různý výklad) a § 1799 a § 1800 ObčZ (doložky v adhezních smlouvách). Kupující přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu ustanovení § 1765 odst. 2 ObčZ.
Záležitosti neupravené těmito OP se řídí obecnými právními předpisy České republiky, zejména ObčZ.